Wednesday, June 06, 2007

Marathonförberedelser


Tre dagar kvar till Stockholm marathon och jag körde sista lite längre passet imorse. 12,5 km, lite snabbare c:a 500 m (ner mot 3 min/km-fart). Jag sprang i morse kl 8 och värmen var redan då bedövande. Det högra knät är lite besvärligt - knäpper och håller inte riktigt i maxtempo, men det kommer nog att hålla. Värmen på lördag kan nog ställa till lite besvär, men genom att se till att vara välvattnad och sedan fylla på med både vatten och salt under loppet komer det att gå bra. Jag går ut lugnt (c:a 1:25 på första halva) och försöker hålla det. Lite lågt tempo kanske, men eftersom jag inte kunde springa alls för två veckor sedan måste man inse sina begränsningar.

Tillbaka till kolhydraterna...


Retire now to your tents and to your dreams...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home