Tuesday, May 08, 2007

Uppdateringar et la guerre


Jag har fått klagomål om att jag inte uppdaterar min blogg tillräckligt ofta. Frågan är vad som är tillräckligt. Att jag inte skriver nya saker varje dag är naturligtvis sant, men det är behöver ju inte vara ett bevis för att jag inte skriver 'tillräckligt' ofta, utan kanske istället för att det inte finns tillräckligt mycket som min begränsade hjärna klarar av att hantera på ett förnuftigt sätt och sedan få ut i skrift. Sometimes the world leaves you baffled and speechless och ibland är man bara helt enkelt alldeles för upptagen med annat för att ha tid att skriva meningslösheter som ingen är intresserad av (som det här till exempel). Jag skulle kunna skriva om att jag har sprungit sönder mitt högra knä, om att jag blir lite rädd för hur Frankrike kommer att styras av Sarkozy och vilken väg Europa och världen kommer att ta med en sådan härförare mot slöddret vid rodret i hjärtat av den gamla kontinenten eller jag skulle kunna skriva om hur vacker naturen är så här i vårgrönskan... Jag kanske gör det någon gång. Nu ska jag dock ta mig an den analytiska filosofins självupplösning igen. Ett tema som inte riktigt får rum här...

Om ändå kriget som pågår i mitt huvud kunde ta slut...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

;) // L

Tuesday, May 08, 2007 1:23:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Här skrivs minsann allt annat än "meningslösheter" vill jag lova! Liksom en föregående kommentator, som anonymt lade upp sina väl valda ord i form av en kommentar till La culture, förmår jag inte annat än att ge dig de amplaste lovorden. Även jag vill sålunda applådera dina synnerligen tankfulla samtidsanalyser. Ett stort tack ska du ha! Dock är det onekligen synd att dina inlägg inte röner större publicitet (såvida texterna inte ges ett välförtjänt utrymme annorstädes?) eftersom jag är tämligen övertygad om att behovet av sådana analyser är minst sagt skriande. Det vore sannerligen en resursförlust av stora mått om dina texter inte gjordes tillgängliga för en bredare läsekrets än vad bloggvärlden tycks rymma. Än en gång, tack för att du skriver!

Wednesday, May 09, 2007 11:38:00 am  

Post a Comment

<< Home