Wednesday, January 03, 2007

Rehabilitering

Jag tränade lite för hårt veckorna före jul och drog på mig en hälseneinflammation eller vad det nu kan vara och har inte kunnat springa på 10 dagar. Igår sprang jag en km på löpband och kände ett lätt obehag. Idag ska jag se om det går att springa lite igen. Förhoppningsvis blir jag bättre genom den excentriska träning som jag utsätter vaden för, men man vet aldrig. Idrottsmedicin är en ganska ny disciplin och meningarna går isär om vad man kan göra. Vissa, som t ex Lars Öhberg, menar att det inte hjälper särskilt mycket med denna typ av träning och rekommenderar istället operation, andra menar att man relativt snabbt kan bli bra av den. Jag provar väl med lite allt möjligt... Man kan kanske karva på sig själv lite? Skämt åsido. Jag känner ingen smärta nu, bara en diffus olustkänsla när jag springer eller går väldigt snabbt. Vi får se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home