Monday, April 27, 2009

Socialdemokratisk satir

Mona Sahlin anser att hennes ställning i det socialdemokratiska partiet som stark: 'Jag har ingen som helst oro där. Tvärtom.'

Jag vet inte riktigt vad man ska säga om henne eller om hennes parti överhuvudtaget. Man verkar ha en så dålig koll på i stort sett allt om man säger något sådant. Sahlin pratar om att det är viktigt att få folk att se att hennes parti kan göra skillnad och att det framgår att partiet vet hur folk har det. Med tanke på vad som har hänt under den senaste tiden i turerna kring AMF och Wanja Lundby-Wedin etc är det svårt att se hur makteliten inom Socialdemokraterna verkligen vet hur vanligt folk har det och om de överhuvudtaget bemödar sig om den saken, annat än som valtaktisk manöver. Jag tycker synd om partiet och känner lite medlidande även med Mona som tuggar på i sin dumdryga låtsasfolkliga stockholmska. Det fungerar inte på det sättet. Folk är mer upplysta än så. Sverige vill ha ledare som är trovärdiga och intelligenta och inte blåsta och antiintellektuellt folkliga. Mona Sahlin kommer att bli Socialdemokraternas värsta fiende i nästa valkampanj.... och så har vi ju Wanja också förstås.

1 Comments:

Blogger Clas le Petit said...

Hej Pär!
Kanske lite väl kategoriskt och svepande. Jag hoppas de rödgröna samlar sig kring välfärdsstaten inför valet.

"... känner lite medlidande även med Mona som tuggar på i sin dumdryga låtsasfolkliga stockholmska."

Hänsyn och takt var det, eller har jag missförstått nånting? Sån't händer.

Tuesday, December 15, 2009 5:34:00 pm  

Post a Comment

<< Home